Politică de confidențialitate
Politica de confidențialitate se va aplica tuturor vânzărilor de produse de către Cumpărător, prin intermediului site-ului www.editurapleroma.ro.
Următorii termeni sunt definiți:
Utilizator – orice persoană fizică care are vârsta peste 16 ani sau
persoană juridică care are sau obține acces la conținutul site-ului
www.editurapleroma.ro
Cumpărător/Client – persoană fizică sau juridică (persoană
fizică, persoană fizică autorizată, societate comercială sau altă entitate
juridică), instituție publică, organizație nonguvernamentală care cumpară
produse sau servicii, realizând o Comandă.
Vânzător – Editura Pleroma – cu sediul pe Bulevardul Uverturii
210-220, sector 6, București.
Produse – orice bun/Comanda, care urmează a fi furnizate de către
Vânzător, Cumpăratorului.
Comandă – document electronic, telefonic sau în scris ce intervine
ca formă de comunicare între Vânzător și Cumpărător prin care Vânzătorul este
de acord să livreze Produsele și Cumpărătorul este de acord să primească aceste
Produse și să facă plata acestora.
Recenzia – o evaluare subiectivă scrisă de către Cumpărător sau
utilizator pe baza experienței și capacității acestuia de a realiza comentarii
calitative.
Coș cumpărături – secțiune din Cont („Contul meu”) prin care
Cumpărătorul/ Utilizatorul poate să adauge produse pe care dorește să le
achiziționeze atunci, în momentul adăugării, sau într-un moment ulterior. Dacă
produsele nu sunt achiziționate la momentul adăugării în Coș, Vânzătorul va
trimite notificări/ comunicări de marketing cu scop informativ.
II. RELAȚIA CONTRACTUALĂ
Prin lansarea unei comenzi online sau telefonice pe site-ul
www.editurapleroma.ro, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic
sau e-mail) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile. Dacă Cumpărătorul
validează și trimite comanda, înseamnă că a citit și este de acord cu Termenii
și condițiile Comenzii, precum și cu Politica de Confidențialite.
Confirmarea comenzii de către Vânzător se consideră finalizată atunci
când există o confirmare verbală (telefonică) sau electronică (e-mail) din
partea Vânzătorului către Cumpărător, fără a necesita o confirmare de primire
din partea Cumpărătorului. Contractul (la distanță) este valid încheiat și
intră în vigoare la confirmarea Comenzii de către Vânzător. Confirmarea se face
telefonic sau electronic (e-mail).
Termenii și condițiile generale de vânzare vor sta la baza Contractului (la
distanță) astfel încheiat. Vânzătorul poate subcontracta și/sau
cesiona unei terțe părți servicii ce țin de livrarea comenzii, cu informarea
Cumpărătorului și acordul acestuia. Vânzătorul va fi responsabil față de
Cumpărător pentru toate obligațiile contractuale.
III. DREPTURILE SI OBLIGAȚIILE VÂNZĂTORULUI
Vânzătorul are obligația de a livra Produsele care îndeplinesc cerințele și
specificațiile Cumpărătorului.
Informațiile prezentate pe site-urile Vânzătorului, au caracter informativ și
pot fi modificate de către Vânzător. Comunicarea cu site-ul www.editurapleroma.ro
se poate face prin interacțiunea cu aceasta, postarea opiniilor legate de
produse sau comunicarea prin adresele menționate la secțiunea
www.editurapleroma.ro/contact.
Vor fi excluse din site sau nu vor fi validate pentru postare, păreri sau adresări
ce conțin injurii sau un limbaj licențios, neadecvat. Vânzătorul are libertatea
de a gestiona informațiile primite fără a fi nevoit să aducă justificări pentru
aceasta.
IV. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE CUMPĂRĂTORULUI
Cumpărătorul are obligația de a analiza cu atenție descrierea și
caracteristicile produselor. Dacă descrierea unui produs este neclară,
asigurați-vă de clarificarea acestui aspect, prin contactarea Vânzătorului
pentru a cere informații suplimentare, înainte de a plasa comanda. Făcând o
comandă pentru un produs se subînțelege că sunteți de acord să o cumpărați.
Cumpăratorul are obligația de a furniza informații valide, necesare pentru
întocmirea facturii.
Termenii și condițiile generale se vor aplică tuturor vânzărilor de
produse către Cumpărator, prin intermediul site-ului www.editurapleroma.ro
V. OBLIGAȚIILE UTILIZATORULUI/ VIZITATORULUI SITE-ULUI
Dacă sunteți de acord cu Termenii și Condițiile site-ului
www.editurapleroma.ro puteți să utilizați acest site și serviciile sale, ținând
cont de următoarele aspecte:
• să respectați legile în vigoare și să nu desfășurați activități de tip
cracking, hacking sau altele similare, care pun în pericol buna funcționare a
site-ului, a serverului, securitatea informațiilor etc.
• să nu modificați, să nu copiați, să nu distribuiți, să nu transmiteți, să nu afișați,
să nu publicați, să nu reproduceți, să nu creați produse derivate sau să
vindeți orice fel de informații sau servicii obținute prin intermediul
site-ului.
• să suportați orice costuri adițonale legate de utilizarea site-ului, cum ar
fi cele solicitate de furnizorii de servicii telefonice și de servicii
Internet.
VI. POLITICA DE RETURNARE
1. Pentru vânzarile la distanță sunt aplicabile
dispozitiile O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în
cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii:
• Cumpăratorul are dreptul să returneze cartea în 14 zile de
la data primirii coletului, chiar dacă aceasta nu prezintă vreun viciu;
• Cumpărătorul are dreptul să returneze cartea în 14 zile fără obligația de a-și
justifica decizia;
• Vânzătorul este obligat la restituirea sumei achitate de către
cumparator, inclusiv costurile livrării, în cazul returului integral. În
cazul returului parțial, vânzătorul va restitui clientului doar suma achitată
de client pentru produsele returnate. Taxele de transport pentru returul
coletului vor fi suportate de catre client.
ARTICOLUL 9. Dreptul de retragere.
(1) Cu excepția cazurilor prevazute la art. 16, consumatorul beneficiază de o
perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau
dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice
decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevazute la
art. 13 alin. (3) si la art. 14.
(2) Fără a aduce atingere art. 10, perioada de retragere menționată la alin.
(1) expiră în termen de 14 zile de la:
a) data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii;
b) ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decat transportatorul și
care este indicată de consumator, intra în posesia fizică a produselor, în
cazul contractelor de vânzare, sau:
(i) în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă produse
multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terță,
alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în
posesia fizică a ultimului produs.
2. Pentru vânzarile din secțiunea „Cărți” se aplică prevederile
din Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile
asociate acestora:
Clientul are dreptul de a cere să i se înlocuiască cartea sau de a face retur,
numai dacă aceasta prezintă anumite vicii de producție (lipsește un fascicul de
pagini sau coperta este îndoită, ruptă etc);
Înlocuirea cărții este, în acest caz, condiționată de o lipsă de conformitate;
Potrivit legii, furnizorii au obligația de a garanta cumpărătorilor noștri înlocuirea
cărților ce nu sunt conforme, timp de 2 luni de la data la care aceștia au
constatat lipsa conformității (interpretand legea, apreciem că termenul de 2
luni curge de la data vânzării).
Cumpărătorul NU are dreptul să ceară rambursarea prețului, fără a justifica
un motiv întemeiat (un viciu al cărții).
Art. 9. Vânzătorul este răspunzător față de consumator pentru orice lipsă a
conformității existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. – În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a
solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin
reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea
corespunzatoare a prețului ori de rezoluțiunea contractului privind acest
produs, în condițiile art. 13 și 14.
Art. 11. – (1) În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a
solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a
solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepția situației
în care măsura este imposibilă sau disproporționată.
Art. 16. – Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este
angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de
la livrarea produsului.
Art. 17. – Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de
conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
ATENȚIE!
– La returnare, produsul trebuie să fie în
aceeași stare în care a fost primit, fără urme de uzură;
– Prin solicitarea returului, clientul declară că a luat la cunoștință condițiile
prezentului regulament și este de acord în totalitate;
– Se acceptă maxim returul a 5 produse în cursul unui an calendaristic, pentru
fiecare client.
Adresa de returnare a produselor este: Institutul Teologic Penticostal
(Editura Pleroma) b-dul Uverturii, nr.210-220, sector 6, București.
EXTRASE:
CAPITOLUL I: Obiect, definiții și domeniu de aplicare
Art. 2: Definiții
5. contract de vânzare – orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă
sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către
consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să platească prețul
acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și
servicii;
7. contract la distanță – orice contract încheiat între profesionist și
consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la
distanță organizat, fără prezența fizică simultana a profesionistului și a
consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de
comunicare la distanță, până la și inclusiv în momentul în care este încheiat
contractul;
8. contract în afara spațiilor comerciale – orice contract dintre un
profesionist și un consumator, într-una din următoarele situații:
a) încheiat în prezența fizică simultană a profesionistului și a
consumatorului, într-un loc care nu este spațiul comercial al profesionistului;
b) încheiat ca urmare a unei oferte din partea consumatorului în aceleași
circumstanțe ca cele menționate la lit. a);
c) încheiat în spațiile comerciale ale profesionistului sau prin orice
mijloace de comunicare la distanță, imediat după ce consumatorul a fost abordat
în mod personal și individual, într-un loc care nu este spațiul comercial al
profesionistului, în prezența fizică simultană a acestuia și a consumatorului;
d) încheiat în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul
sau efectul de a promova și a vinde consumatorului produse sau servicii;
9. spațiu comercial – orice unitate care îndeplinește una dintre următoarele
condiții:
a) unitate imobilă de vânzare cu amănuntul, în care profesionistul își desfășoară
activitatea în permanență;
b) unitate mobilă de vânzare cu amănuntul, în care profesionistul își desfășoară
activitatea în mod obișnuit;
CAPITOLUL III: Informații destinate
consumatorilor și dreptul de retragere din contractele la distanță și cele în
afara spațiilor comerciale Art. 9: Dreptul de retragere
(1) Cu excepția cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de
o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau
dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice
decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevazute la
art. 13 alin. (3) și la art. 14.
(2) Fără a aduce atingere art. 10, perioada de retragere menționată la alin.
(1) expiră în termen de 14 zile de la:
a) data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de
servicii;
b) ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și
care este indicată de consumator, intra în posesia fizică a produselor, în
cazul contractelor de vânzare, sau:
(i) în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comanda produse
multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terță,
alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intra în
posesia fizică a ultimului produs;
Art. 11: Exercitarea dreptului de retragere.
(1) Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează
profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. În acest
scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante:
a) de a folosi modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din
anexă;
b) de a face orice altă declarație neechivocă în care își exprimă decizia de
retragere din contract.
(2) Consumatorul și-a exercitat dreptul de retragere în perioada de
retragere menționată la art. 9 alin. (2) și la art. 10 în cazul în care
comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de
către consumator înaintea expirării perioadei respective. (3) Profesionistul
poate, în plus față de posibilitatile menționate la alin. (1), să acorde
consumatorului opțiunea de a completa și de a transmite în format electronic,
pe site-ul profesionistului, fie modelul de formular de retragere prevăzut în
partea B din anexă, fie o declarație neechivocă de orice alt tip. În aceste
cazuri, profesionistul comunică consumatorului, fără întârziere, pe un suport
durabil, confirmarea de primire a formularului de retragere.
(4) Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere în
conformitate cu dispozițiile din prezentul articol revine consumatorului.
Art. 12: Efectele retragerii
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților
contractuale, după caz:
a) de a executa contractul la distanță sau contractul în afara spațiului comercial;
b) de a încheia un contract la distanță sau în afara spațiului comercial, în
cazul în care consumatorul a efectuat o comandă.
Art. 13: Obligațiile care revin profesionistului în cazul retragerii:
(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată
din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere
nejustificată și, în orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care
este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în
conformitate cu art. 11.
(2) Profesionistul rambursează sumele menționate la alin. (1) folosind
aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția
inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate
de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de
comisioane în urma rambursării.
(3) Fără a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat să
ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod
explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
(4) Cu excepția cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuși
produsele, în cazul contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna
rambursarea până la data receptionarii produselor care au facut obiectul
vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului
conform careia acesta a trimis produsele catre profesionist, luandu-se in
considerare data cea mai apropiata.
Art. 14: Obligatiile consumatorului in cazul retragerii (1) Cu exceptia
cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele,
consumatorul returneaza produsele sau le inmaneaza profesionistului sau unei
persoane autorizate de profesionist sa receptioneze produsele, fara intarziere
nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a
comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate
cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de
consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea
produselor, cu excepția cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele
costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri
trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spațiilor
comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul
consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele
pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod
normal prin poștă.
(3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea
valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este
necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării
produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru
consumator în a-și exercita dreptul de retragere. Indiferent de situație,
consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor în cazul în
care profesionistul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în
conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h).
(4) Profesionistul trebuie să poata face dovada diminuării valorii
produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea
naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor.
(5) Atunci când consumatorul își exercită dreptul de retragere după
transmiterea cererii în conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin.
(8), consumatorul plătește profesionistului o sumă proporțională cu ceea ce s-a
furnizat până la momentul în care consumatorul a informat profesionistul cu
privire la exercitarea dreptului de retragere, în raport cu acoperirea totală a
contractului. Suma proporțională care trebuie platită profesionistului de către
consumator este calculată pe baza prețului total convenit în contract. Dacă prețul
total este excesiv, suma proporțională este calculată pe baza valorii de piață
a ceea ce s-a furnizat.
(6) Consumatorul nu suportă costurile pentru:
a) prestarea serviciilor sau furnizarea de apă, gaze naturale sau energie
electrică, atunci când acestea nu sunt puse în vânzare într-un volum limitat
sau cantitate prestabilită, sau energie termică furnizată, în totalitate sau
parțial, în cursul perioadei de retragere, în una dintre următoarele situații:
(i) profesionistul nu a furnizat informații în conformitate cu art. 6 alin.
(1) lit. h) sau i);
(ii) consumatorul nu a cerut expres ca prestarea să înceapă în timpul
perioadei de retragere în conformitate cu art. 7 alin. (3) si cu art. 8 alin.
(8);
b) furnizarea, în totalitate sau parțial, de conținut digital care nu este
livrat pe un suport material, în una dintre următoarele situații:
(i)consumatorul nu și-a dat acordul prealabil expres cu privire la începerea
prestării înainte de sfârșitul perioadei de 14 zile menționate la art. 9;
(ii) consumatorul nu a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își
pierde dreptul de retragere în momentul în care își dă consimțământul;
(iii) profesionistul nu a furnizat confirmarea în conformitate cu art. 7
alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7).
(7) Cu excepția celor prevazute la art. 13 alin. (3) și la prezentul
articol, exercitarea dreptului de retragere nu atrage răspunderea consumatorului.
VII. UTILIZAREA INFORMAȚIILOR PERSONALE
Conform cerințelor legislației naționale în vigoare și a a Regulamentului
general privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR nr. 670/2016) Editura
Plērōma are obligația de a administra în condiții de siguranță și
numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizați
despre dumneavoastră, un membru al familiei dumneavoastra ori o altă persoană.
Scopul colectării datelor este: procesarea și livrarea comenzilor.
VIII. PROPRIEATEA INTELECTUALĂ
Drepturi de autor: se aplică pentru fiecare carte în parte, conform
legii.
Mărci înregistrate
Denumirea „Editura Plērōma”, sub orice formă ar apărea pe site, logo-uri, sunt mărci înregistrate ale Editurii Plērōma.
Putem actualiza Politica de confidențialitate
din când în când și vom aduce la cunoștința dumneavoastră noile modificări,
aici, pe pagina noastră https://editurapleroma.ro/politica-de-confidentialitate/
sau în cazul în care ne-ați furnizat datele dumneavoastră de contact și v-ați
dat consimțământul vă putem notifica.
Vă rugăm să consultați periodic https://editurapleroma.ro/politica-de-confidentialitate/.
Dacă aveți întrebări suplimentare, vă rugăm să ne scrieți: www.editurapleroma.ro/contact
Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR nr. 670/2016).